עיצוב לוגו


לוגו הוא כנראה האלמנט הגרפי המזוהה ביותר עם חברות. מעצבי לוגואים משתמשים בכל הכלים שעומדים לרשותם כדי לעצב אלמנט גרפי קטן, שיקפל בתוכו את מה שהחברה רוצה להגיד על עצמה.

לוגו טוב הוא כזה שיאפשר זיהוי של החברה עוד לפני שקוראים את כל הטקסט, ושמהתבונות קצרה בו אפשר יהיה להבין מי החברה שעומדת מולך. הוא ידגיש את ההיבטים החיוביים של המותג עוד לפני שנוצרה איזושהי אינטרקציה בין העסק ובין הלקוח.

הלוגו מורכב מאובייקט גרפי פשוט, כמו ציור פשוט שקל לזהות, ולעתים גם מטקסט כמו שם החברה או הסלוגן שלה.

הלוגו של Amazon, למשל, מותח קו כתום דמוי חיוך בין ה-A ל-Z ומספר שהחברה תדאג להכל מ-a עד z, עם חיוך.

הלוגו של יוטיוב הוא סימן “פליי”, כראוי לגוף שעניינו סרטוני וידאו, בצבע אדום בולט.

WhatsApp כוללים סימן של טלפון ובועית דיבור ירוקה שמעידים עליהם שהם אפליקציה שמאפשרת לשלוח הודעות, ומיועדת לטלפון.

לכן, ללוגו יש חשיבות רבה בתהליך מיתוג העסק.

ערכי המותג
כשניצור את הלוגו, חשוב להבין שהוא מייצג את העסק שלנו, ולא פעם הוא המפגש הראשון של הלקוח איתנו.

לכן, כשמגבשים לוגו חשוב מאוד שנחדד את השאלה “מה אנחנו רוצים לשדר ללקוחות שלנו”? אילו מסרים אנחנו רוצים להעביר? שירותיות? יוקרה? מהירות? אמינות? חדשנות? מותג צעיר? משפחתיות?

ציור

האייקון הקטן בלוגו, הציור הנחמד הזה, יכול לספר עלינו סיפור שלם, כמו שכבר הדגמנו בתחילת המאמר. כמו אימוג’ים שמספרים סיפור שלם על הרגשות, המחשבות או הרצונות שלכם ברגע השליחה.

ישנן חברות שיבחרו בחיות שמייצגות דברים: אריה למלכותיות, צבי או צ’יטה למהירות ועוד. אפשר לבחור גם באייקונים שקשורים לתחום שלכם כמו אייקון שקשור לאוכל לחברה מתחום המזון, אייקונים של בית לחברות מתחום הנדל”ן, אייקונים של גופי תאורה לחברות מהתחום הזה – ועוד.

פונט

גם הפונט הוא חלק מהלוגו (וגם מהשפה הגרפית ומהמיתוג). פונט של כתב יד ישדר מסר אחד, פונט של דפוס משהו אחר. יש פונטים יותר נקיים ויש ויתר מקושקשים, יותר עבים ופחות עבים – ובסוף צריך להתאים פונט שיהיה נוח לקריאה וייצג את המותג שלכם.

צבעים
צבעים משרים עלינו תחושות ומשדרים מסרים אסוציאטיביים. עוד לא ראיתי משרד רואי חשבון עם לוגו בורוד זועק או חנות יוקרתית עם לוגו בכתום וירוק, נכון? יש לזה סיבה. הצבעים שאנחנו בוחרים ללוגו הם חלק מהסיפור שאנחנו מספרים על מי אנחנו.

שחור לבד, אבל גם בשילוב עם זהב, ישמש לשדר יוקרה; כחול יהיה צבע יציב ואמין; צבעי פסטל יעבירו רוגע או ילדותיות, בהתאם להקשר. בנוסף, בכל תקופה יש צבעים שהם טרנדיים: להשתמש בהם יהיה נכון מאוד – אבל חיי המדף שלהם יכולים להיות קצרים.

גדלי אובייקטים בלוגו

חשוב לשים לב למשחקי הגדלים והפרופורציות בין מרכיבי הלוגו השונים שנבחרו: האובייקט הגרפי, שם העסק והסלוגן. כל האלמנטים צריכים להיות ברורים וקריאים, אבל בגדלים הרמוניים.

המכלול הזה – ערכים, אייקון, פונט, צבעים וגדלים, ישמש בסוף ליצירת הלוגו הייחודי שלכם שיספר את הסיפור שלכם ללקוחות ויבדל אתכם מהמתחרים.

הלוגו הוא נכס ויזואלי וכלי שיווקי חשוב מאוד שמלווה את החברה. הלוגו נקשר בתודעה עם המותג, עד שהלוגו והמותג הופכים להיות אחד.

לכן, כדאי שלוגו החברה יעוצב אחרי שגיבשתם עם אנשי המקצוע את המסרים שאתם רוצים להעביר. הוא יהיה תחילת היחסים שלכם עם הלקוח, ואחד הכלים המיתוגיים החזקים שלכם.

כתוב תגובה