מהו עיצוב תדמית?
ההגדרה הבסיסית של “עיצוב תדמית” היא יצירת דימוי ורושם באמצעים ויזואליים. בין האמצעים הויזואליים שיוצרים את תדמית המותג או החברה אפשר למצוא אלמנטים דיגיטליים כמו לוגו, אתר ומודעות לפרסום ברשת, לצד אלמנטים פיזיים כמו דפים ומחברות או אריזות.
עיצוב ויזואלי טוב יהיה לא רק יפה, אלא יהיה גם פונקציונלי ויביא לידי ביטוי את הערכים של המותג ואת הייחודיות שלו.
פרטים, הבנה, אפיון
מאחר שעיצוב תדמית מזקק את רוח המותג, המעצב נדרש להבין את צרכי הלקוח, לראות את מאפייני המותג ומהם לגזור עיצוב שיתאים למסר אותו המותג רוצה להביע.
למידה לצורך הבנה: תהליך עיצוב התדמית כולל למידה של מה או מי שמאפיינים. האם מאפיינים מותג? אדם? מוצר פיזי? קורס? באיזה אופן אנחנו רוצים להציג את המוצר בפני הלקוחות? באיזה אופן אנחנו רוצים להציג אותו בפני העובדים? שלב הלמידה הוא שלב חשוב, שכן הוא מהווה את הבסיס לעיצוב התדמית. ככל שהלמידה וההבנה יהיו טובים יותר, כך גם עיצוב התדמית יוכל להיות טוב יותר.
הבנה לצורך גיבוש אופי: אחרי שהבנו מה אנחנו מאפיינים, את אופי המוצר ואת התדמית הרצויה, אנחנו מגבשים אופי כולל למוצר: האם המוצר הוא צעיר? מכובד? יוקרתי? למי הוא פונה? לבעלי משפחות? לצעירים? לעסקים בתחום מסויים?
גיבוש אופי לצורך בחירת אלמנטים: את האופי של המותג נתרגם לבחירת אלמנטים שייצגו אותו: למשל האייקון שיופיע בלוגו, הפונט, הצבעים; נכסים דיגיטליים כמו ניוזלטר, לוח אירועים שישלח במייל, אתר או קאבר לעמוד הפייסבוק; מוצרים פיזיים כמו מחברות, לוח אירועים שייתלה במקום, שלט כניסה, מדבקות, כרטיסי ביקור, רול-אפ ועוד. קשה להגיד מה הם המרכיבים שמשמשים לעיצוב תדמית משום שזה משתנה ממותג למותג וממוצר למוצר.
עיצוב התדמית הוא חלק חשוב בתפיסת המותג אצל העובדים והלקוחות ולכן הוא חלק אינטגרלי מהשיווק.
עיצוב תדמית שנתפר היטב לצרכיכם, יביא לידי ביטוי את האופי הייחודי של העסק שלכם. הוא עשוי להביא להזדהות וחיזוק הקשר עם הלקוחות והעובדים שלכם, ויבדל אתכם מהמתחרים.
ניר דדון, מנכ”ל דדון מדיה